Lucas-Luckylation

Alla inlägg under april 2009

Av Lucas - 18 april 2009 00:00

Hello!!

El sabado fui a ver un partido de futbol, jugo el chile unido, estuvo masomenos nomas pq me quede dormido....luego mas tardesito fui donde mi tia Sandra , ahi tambien estavan mis primos Christhian y Gabriel juge arto con ellos...


LÖrdag, var vi o kollade på fotboll , chile unido spela, matchen var bara så där...(hahah,somna till o med ).

senare på kvällen var jag hos min faster Sandra o där var även mina kusiner Christhian o Gabriel, vi lekte massor...vi var helt galna o förde massor med liv !!

Av Lucas - 17 april 2009 00:00

Hello !! nu är jag riktigt trött, sova vill jag bara...idag har det varit en ganska lugn dag var hos mormor o morfar o väntade på att dom skulle komma hem från norge...Vi tänkte att vi skulle väntapå dom me lite grill så morbror chato o vi satte igång en liten grill...mycket gott, det vart mycket korv för min del..mums !!

Nåt annat roligt som hänt idag var att jag fick köra ut bilen från garaget med pappa...OJ, Oj,oj vad det var häftigt fick sitta på hans knä o hålla i ratten o hjälpa till o styra bilen..jag var så COOOl att mamma fick ta massor me bilder på mig !!!


                                      God Natt o trevlig helg !

 Hola!! aca ya con arto sueño, tengo puras ganas de ir acostarme a dormir. Hoy fue un dia tranquilo ,fui a la casa de mis abuelos a esperalos con asado, sike ahi trate de ayudar un poco con el asado....pero lo mejor de hoydia fue ke mi papa me dejo manejar el auto del..jajaja...si, me sento con el y lo ayude a sacar el auto del garage...me veia y me sentia super pulento sike mi mama me saco artas fotos...


                                     ya buenas noches , ke duerman bien...!! 


Av Lucas - 16 april 2009 17:57

 oj, oj, oj vad jag har lekt i dag. Moster carro sover ju här medans mormor o morfar är i norge, men gick inte till skolan i dag så vi har skojat hela dagen vi gick till o med till parken med mamma, hade jätte roligt, hade med mig hink o spade som jag fick i födelsedagspresent som jag lekte me...ska hem till mormor nu för pappa ska måla klart en möbel o carro ska fixa en cykel som hon hittat (hon är tokig hon, hahaha! ) ja, ja men hinner jag så bloggar jag senare igen innan jag går o lägger mig...CHaO!!!


Hola ! hoy e jugado tanto ke llego a estar cansado de tanto jugar, hoy mi tia no fue na a  la escuela sike hemos chacotiado todo el dia juntos, luego salimos a jugar los tres, mi mami, la caro y yo...lleve palas y un valde ke me regalaron para mi cumpleaños..

ya y ahora voy a casa de mis abuelos, aunke ellos no estan porke todavia no llegan de noruega, vamos a ir pq mi papa va a terminar de pintar un mueble y mi tia va a areglar una bicicleta ke se encontro...(mas re loka mi tia ..jaja)

ya aver si mas tarde escribo denuevo antes de ir acostarme..CHaO!

Av Lucas - 15 april 2009 00:00


idag tog vi oss en promenad ner till stan me mamma, giovanna o empa...det var riktigt skönt ute, jag fick till o med luncha ute vid solen,riktigt nice !! hehehe...Sen kom mami o jag hem då kom hon på att hon ville fixa till lite balkongen så att vi kan sitta där när solen skiner, jag försökte hjälpa till så mycket som möjligt men jag tror att jag stökade till mer än vad jag städa, hahah den där moppen var riktig rolig kolla in bilden där jag poosar me moppen...senare i kväll har vi bara mysat hemma, jag mysa massor med moster carro, hade en timme då jag ville bara pussa med henne, mamma vart lite avundssjuk!! hahaha...hörs imorgon...


aca va una foto de mi ayudando a mi mami a limpiar el balcon...creeo ke desordene mas de lo ke ayude de ordenar...jajaja...

Av Lucas - 14 april 2009 00:00

Så där nu har man blivit 1 år, jag fyllde mitt första år i söndgas (den 12:e.,).

men jag firades i måndags me min familj o några vänner...mamma o pappa hade gjort en fin fest o med mycket gott..hehe mina favoriter var mammas roscas som hon bakat. Tyvärr var jag inte på topp humör hela dan lite synd eftersom jag gråter på många av mina bilder, men några bra vart det i allafall..vi hade en piñata oxå o många ballonger som min moster Carro o min kusse Daniel hjälpte till att blåsa upp. Så fick jag massor med presenter massor med fina kläder o massor med roliga leksaker....så tack så jätte mycket till alla som gjorde min dag i går, det var en toppen fest !!!

               lite bilder kommer här !


Ya cumpli mi primer añito el domigo pasado pero lo celebre ayer lunes, y tuve una fiesta muy bonita, junto a mis papitos, familia y unos amigitos..tuve una piñata, muchos globos, y arto rico para comer...mmmm..las roscas fueron las ke mas me gustaron...recibi muchos regalos bonitos..ropa bonita y artos jugetes...

yo alomejor no estuve de muy buen humor todo el dia pero igual lo pase muy bonito sike gracias a todos por un dia muy especial,...


         aca van unas fotitos de mi fiesta !!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards