Lucas-Luckylation

Alla inlägg under september 2009

Av Lucas - 18 september 2009 17:20

Idag är det chiles nationaldag och det måste firras. eller hur ??

jag ska strax börja göra mig fin för vi ska åka till min kompis Angelina och hennes familj och festa hela natten lång..hehehe...vi ska äta, dricka och leka roliga lekar som dom gör i chile på den här dagen, mamma gjorde pastel de choclo igår och jag bara älskade dom, (det är deg, med köttfärs, likadant som pirogerna fast med majsgrojs på...)Mumms...


      laddar upp med en chile bild som jag tog förra året då jag var minder...


                                   raporterar imorgon om firrandet...ha det gött /LUcaS  

Av Lucas - 17 september 2009 17:36

Här kommer lite mer bilder, från dopet..

                

  

  

  

  

Av Lucas - 17 september 2009 15:56

upps,,,måste bara berätta att idag när jag inte gick på dagis så var jag hemma med mamma och efter att vi hade varit och lämnat mormor på stan så satt jag vid matbordet och lekte med trolldeg medans mamma fixa min mat..och sen när mamma ställde sig upp och gick och hämta min mat, så vet jag inte vad jag tänkte på men jag tog försökte komma ner från min stol eller nåt i allafall föll jag pladask ner på golvet, jag livet ur mamma, men som tur gick det bra, det gjorde bara lite on om min hand, jag tror jag  emot med ena handen, så lång och pekfingret på högra handen vart lite svullna och röda, men mamma gjorde några övningar med mig och vi konstatera att inget var bruttet, men ändå så ringde mamma sjukan och dom fråga är det något som sticker ut ? eller pekar fingret åt annant håll, är den sne ??Obestämdmamma sa att inget av det, så då sa dom att det var ingen fara, nehe, men ont gör det fortfarande, jag har svårt att hålla i saker och nu kan jag inte öppna skåpsluckorna inne i köket heller(det värsta av allt)...men nu så får vi hoppas att det blir bättre..

Av Lucas - 14 september 2009 11:01

Hej hopp !!

I lördags var det dags för dop, jag döptes i St:johannes kyrka inför familj...det var jätte mysigt att ha min nära o kära där...Nu är min gudmor min Faster Sandra och min gudfar är min morbror Oscar...jag var faktis jätte duktig i kykan, så mamma och pappa och alla våra gäster var jätte stolta...efter cermonin i kyrkan så gick vi ut och fota oss lite och så var det även dags för gudfadern att kasta mynt till barnen,,,hahah det var det roligaste. Jag och mina kusiner plocka upp massor med pengar...det var jätte skoj. sedan efter det var vi och firra mig i ljura lokalen där vi hade fixat fint...vi åt, åt och åt...jag fick oxå massor med jätte fina pressenter,massor med kläder och skor, pengar,mera pengar, jätte fina smycken och jätte fina dopminnen..tack så mycket för allt, till alla för all hjälp, och för att ni kom och firra denna dag med mig...och tack för att ni gett mig ännu ett fint minne för livet, tack till alla...


                         love my family....

                

gracias tambien a las personas ke no pudieron estar por la distancia, pero se ke se acordaron de mi y mi familia..gracias...

/jag tackar oxå alla som inte kunde vara med för att det var lite för långt bort, men jag vet att de tänkte ändå på mig och min familj så tack...

  

Av Lucas - 10 september 2009 14:28

Hej hop...varit hemma nu o ch varit lite sjuk...helt konstigt. Jag mår jätte bra sen helt plötsligt från ingenstans så får jag jätte hög feber..o sen efter några timmar så går de över och så mår jag tip top, sen mår jag bra i några dagar o sen feber igen...men sen i onsdags när jag vakna och hade hög feber så hade jag svårt och andas..så mamma ringde sjukan, och jag fick åka till vårdcentralen, fick ta lite prover, blodprov, prov i halsen och sen kissprov...tro mig det sista var inte alls roligt..dom satte en fast klistrad påse på lillsnoppisen, och så fick jag går runt me den, inte alls bekvämt, sen när jag väl hade kissat så skulle dom dra bort den..AJ,AJ,AJ... !!

iallafall, så hittade dom bara lite infektion i kroppen, men ingen fara, men blir det värre så ville dom att jag ska åka in direkt til barnkliniken...neee....vill inte..

    

så eftersom jag inte varit på dagis nu...så måste vi hitta på saker hemma, för jag blir ju rastlös...tex så har jag dammsugit, sen gjorde mamma rolig trolldeg som jag degar och håller på me..

 nu är det bara och hoppas att jag mår bra till lördagen, då jag ska döpas...

                             P&k       

Av Lucas - 5 september 2009 00:00

hello...så var det lördag igen, tror jag missa det, för jag vakna idag oxå vid 06,30. Upps glömde att man kunde ta sovmorgon idag..så mamma var JÄTTEEE glad hahaha...det var bara att gå upp och äta frukost, jag har faktis kommit på nåt nytt till frukosten som faktis var ganska gott, lyssna, smörgåsar som mamma ger mig i små bitar, med risgryngröt  med kanel på toppen...det var jätte gott..en ny delikates, ska fixa en kokbok tror jag..heheh...sen var det bara att börja heja på chile som spelar VM kval match i natt mot venezuela och eftersom jag lärt mig o skrika CHILE(fast ibland låter det som Chila !! ) så var det bara att börja heja allt jag orkar till i kväll och tro mig jag orkar mycket, kl är nio på  morgonen och mamma ber mig redan att inte springa runt och skrika så mycket...


                  CHILAAA !!!!!!!!!!!  CHILA !!!  CHILE !!!!

               laddar oxå upp en bild på en tavla som jag målat på dagis, och sen en bild som dom satt upp i kapphallen på dagis från när vi var i skogen...

                trevlig helg !

Av Lucas - 2 september 2009 00:00

yes vår dator paja, så vi använde den inte på hela helgen, pajat, ja det var vad mamma trodde o att om hon gjorde nåt så skulle alla bilder försvinna, så hon var livrädd, men nej då det var bara en uppdatering som kommit upp på datorn hahaha, min mamma alltså...

japp men dagis var det hela förra veckan då det var jätte roligt i fredags var vi en promenad i skogen så när mamma kom o hämta mig låg jag o sov, hade somnat i vagnen på vägen hem...

sen helgen var ganska så lugn, på lördagkvällen var vi o firra min faster Rossana som hade fyllt år...på söndagen så hjälpte jag mamma o tvätta, senare åkte vi en sväng till maxi huset, och när vi skulle ta bussen hem och jag tänkte ta en liten sovstund i vagnen så märkte vi att min älsklingskudde är borta....:(

Och den här veckan har varit en jobbig vecka, jag har varit ledsen och bara mammig så när hon  lämnar mig på dagis blir jag jätte ledsen så mamma blir oxå ledsen, men nåt som jag är stolt över den här veckan är att jag sen i måndagsnatt har jag sovit i mitt EGNA rum, japp..fina lampor har jag oxå fått....så mamma och pappa är jätte stolta...


                 kram på er...

Ovido - Quiz & Flashcards